Technické kontroly
Emisné kontroly
Kontroly originality
 
 
 
 
 
   

Venujte kontrole vášho vozidla pred návštevou STK pár minút.

Zvýšite tým pravdepodobnosť absolvovať technickú kontrolu s hodnotením vozidla „spôsobilé na premávku“.

1. Nezabudnite si skontrolovať povinnú výbavu svojho vozidla (podrobnosti sú vo vyhláške č.464/2009 Z.z.,§ 16). Dajte pozor na dobu expirácie autolekárničky (motolekárničky).

2. Prezrite karosériu a nárazníky vozidla. Nikde nesmú byť ostré hrany (napr. diera v nárazníku, prehrdzavená karoséria a pod.), preskúšajte funkčnosť ostrekovačov, stieračov a klaksónu. Na vozidlách so xenónovými svetlometmi musí fungovať ostrekovanie svetiel.

3. Preverte si vonkajšie osvetlenie vozidla (obrysové, stretávacie a diaľkové svetlá, svetlá do hmly, smerové svetlá, spätné svetlá a osvetlenie tabuľky s evidenčným číslom), vyskúšajte funkčnosť znižovania predných stretávacích svetlometov. Smerové svetlá musia svietiť výraznou oranžovou farbou.

4. Skontrolujte, či je motorový priestor suchý, či neunikajú prevádzkové kvapaliny (olej motorový, olej hydraulický, chladiaca kvapalina), autobatéria musí byť upevnená a svorky káblov aretované na pólových vývodoch.

5. Skontrolujte funkčnosť bŕzd, vrátane výšky zdvihu páky parkovacej brzdy. Na páke ručnej brzdy by nemal byť žiadny tzv. mŕtvy chod (je to stav, kedy sa páka veľmi ľahko pohybuje, pretože ešte nenapína brzdové lanká). Skontrolujte výšku hladiny brzdovej kvapaliny v nádržke. Brzdová kvapalina by sa mala obmieňať každé dva roky (okrem brzdovej kvapaliny syntetickej s označením DOT 5, ktorá sa neobmieňa).

6. Preverte si riadenie, či vozidlo reaguje plynulo na natočenie volantu a či sa volant po prejdení zákrutou vracia do východiskovej polohy, či na volante nie je nadmerná vôľa.

Stanica technickej kontroly Prešov

 

7. Premerajte si dezén pneumatík (predpísaná hĺbka dezénu je min. 1,6 mm, resp. 1mm u kategórie L1e-malý motocykel s objemom motora do 50 cm3 a s max. rýchlosťou do 45 km/h), presvedčte sa, či máte obutý predpísaný rozmer pneumatík podľa osvedčenia o evidencii alebo technického preukazu.

8. Skontrolujte, či nie je prasknuté predné sklo (povolená je bodová prasklina do 20 mm), na prednom skle a predných bočných sklách nesmú byť umiestnené tieniace fólie. Na predných bočných sklách smú byť fólie, ale iba bezpečnostné a číre.

9. Presvedčte sa, či nie je výfukové potrubie uvoľnené, netesné a či nevydáva nadmerný hluk.

10. Skontrolujte, či sa zhodujú identifikačné údaje v dokladoch so skutočným stavom na vozidle (farba, výrobný štítok, VIN, EČV). Na výkon emisnej alebo technickej kontroly je potrebné predložiť osvedčenie o evidencii vo formáte A4 (tzv.veľký techničák, osvedčenie o evidencii časť II), u starších vozidiel technický preukaz. Neakceptuje sa plastová kartička (osvedčenie o evidencii časť I).

Dôležitý oznam pre motoristov: Pri výkone emisnej kontroly sa NOx (oxidy dusíka) na naftových motoroch nemerajú!!!

 

Ing. Miroslav Šelleng
vedúci stanice technickej kontroly


Späť...